Wat is Email Marketing?
Wat is Email Marketing? Simpel gezegd is het één van de meest populaire manieren van Direct Marketing. Wat eigenlijk inhoud dat je een bericht, in dit geval email, direct naar de ontvanger toestuurt. Je kunt hierbij denken aan een brochure die je op de website aanbied. Maar het kan ook een campagne email zijn die klanten ontvangen als ze een specifieke aankoop gedaan hebben.
Email Marketing voor het MKB
Email marketing is en blijft een van de meest effectieve marketing kanalen. Zo zijn de kosten laag, is de Return On Investment (ROI) aanzienlijk hoger dan welke andere marketing methode dan ook. Het is dus de een van de meest efficiënte manieren om grote groepen mensen te bereiken, zowel voor B2B als B2C bedrijven.
Email Marketing voor B2B bedrijven
Voor B2B bedrijven is het een hele interessante methode om nieuwe leads te verzamelen. Maar ook vooral om de klantrelatie te onderhouden. Eigenlijk alle Email Marketing software heeft wel een geïntegreerd CRM-systeem waardoor klanten echt persoonlijk aangesproken kunnen worden, hierdoor dit een heel geschikte methode voor het onderhouden van relaties.
Email Marketing voor B2C bedrijven
Vooral voor webwinkels en e-commerce bedrijven is Email marketing software interessant. Deze bedrijven zien namelijk direct hun investering terugkomen in de vorm van omzet wanneer ze een campagne uitsturen. Maar ook voor meer dienst gerichte bedrijven zoals kappers, schoonheidsspecialisten en tandartsen speelt communicatie een belangrijke rol. Deze kan uitstekend door een Email Marketing programma ingevuld worden.
Waarom Email Marketing?
E-mail is op maat inzetbaar
De groep contacten waar een email naartoe gestuurd word, kun je zo groot en klein maken als je zelf wilt. Je kunt je hele lijst dezelfde mail sturen, maar je kunt er ook voor kiezen verschillende mails naar kleinere doelgroepen te sturen. Met Email Marketing software kan dat heel simpel door segmenteren, het versturen van emails op basis van specifieke eigenschappen van contacten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan interesses, geslacht of geografische gegevens.
Email Marketing is goed schaalbaar
Naast dat het goed op maat inzetbaar is, is het ook makkelijk schaalbaar. Of je nou 100 of 100.000 contacten wilt mailen, voor Email Marketing software maakt het niets uit. Sterker nog hoe meer emails je uitstuurt hoe rendabeler het wordt. De tijd die je besteed aan het schrijven en opmaken van de email blijft even lang, maar hoe meer mensen hem ontvangen hoe groter de omzet is die er uit voortvloeit.
Email is een persoonlijk kanaal
Emails kunnen met Email Marketing software heel gemakkelijk persoonlijk gemaakt worden. Zo kun je bijvoorbeeld de email beginnen met de voornaam als aanhef, aanbiedingen versturen op basis van geslacht of aankoop geschiedenis. En dit zou nou precies de eigenschappen wat marketing via de email nou zo efficiënt maakt, een groot publiek op een persoonlijke manier benaderen.
Email Marketing software kiezen
Het maken van de juiste keuzen in Email Marketing software begint bij bepalen van de eisen en wensen die gesteld worden aan een Email marketing programma. De volgende stap is het vergelijken van alle aanbieders en de functionaliteiten die hun software bied in vergelijking met jouw wensen. Hieruit komt een lijst met een aantal leveranciers die op papier het beste aansluiten bij deze wensen, en deze ga je met elkaar vergelijken. Waarschijnlijk vraag je nog wat extra informatie op bij de kanshebbers om vervolgens een keuze te maken, hopende dat het de juiste is. Dit kan ook anders, met mijn software advies service doe ik al het voorwerk voor je, zodat je alleen het rapport door hoeft te lezen en een weloverwogen besluit te noemen. Klinkt dit interessant? Klik dan hier voor meer informatie >>
CRM en E-mailmarketing (automation) software voor elk bedrijf. Dat is mijn visie, daarom hebben ik advies voor elk budget.
KVK nummer: 72358483
BTW nummer: NL001349981B76
© 2020-2021 CRM Ontzorgt
BEDRIJFS INFORMATIE