Wat is Marketing Automation?
Wat is Marketing Automation? Heel simpel gezegd maakt Marketing Automation het mogelijk om bestaande en potentiële klanten altijd op het juiste moment, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal te bereiken. En dat allemaal geautomatiseerd. Om dit voor elkaar te krijgen worden vaak de voordelen van CRM-software en Email Marketing software gecombineerd met de mogelijkheid processen te automatiseren.
Meer dan alleen leads genereren
Veel B2B bedrijven gebruiken Marketing Automation tools vooral om leads te genereren, en natuurlijk om bestaande klantrelaties te verbeteren. B2C bedrijven gebruiken Marketing Automation tools voor het verbeteren van klantrelaties, maar hebben daarnaast meer de focus op het verkopen van producten via webwinkels en e-commerce platformen. Marketing Automation tools helpen hierbij door optimaal gebruik te maken van de beschikbare informatie van de klant. Denk hierbij aan website gedrag tijdens de buyer journey, maar ook aankopen en interactie met email marketing campagnes spelen hierbij een grote rol.
Marketing Automation voor het MKB
Voor MKB bedrijven die processen efficiënter willen laten verlopen is een Marketing Automation oplossing vaak ideaal. Hiermee kunnen allerlei marketing en sales processen geautomatiseerd worden. Denk hierbij aan communicatie naar klanten en contacten, of stroomlijnen van het sales proces.
Marketing Automation voor B2B bedrijven
Marketing Automation voor B2B bedrijven kan een grote rol spelen bij het vergaren van een constante stroom van leads. En doordat dit allemaal via automatische processen gebeurt, is dit een zeer tijd efficiënte manier van leads genereren. Maar uiteraard kan er veel meer, omdat Marketing Automation tools vaak een geïntegreerd CRM-systeem hebben, is het naast uitsturen van persoonlijke marketing berichten ook mogelijk om het sales proces grotendeels te automatiseren. Al om voordelen dus waardoor je bedrijf kan doorgroeien en meer klanten kan bedienen.
Marketing Automation voor B2C bedrijven
Marketing Automation voor B2C bedrijven kan een grote rol spelen bij het verhogen van sales en het persoonlijker benaderen van klanten en contacten. Vooral e-commerce bedrijven en webshops kunnen hier hun voordeel uit halen. Door het communicatie proces te automatiseren bespaar je als webshop eigenaar veel tijd, die je weer in de groei van je bedrijf kan stoppen. Ook hier is persoonlijke communicatie mogelijk gemaakt door het interne of gekoppelde CRM-systeem.
Bijkomende voordelen voor webwinkels en e-commerce bedrijven zijn de hele automatische processen die klanten op de hoogte stellen van nog niet afgerekende producten. En de mogelijkheid om heel specifiek seizoens- of productspecifieke-aanbiedingen naar klanten te sturen.
De beste Marketing Automation oplossing
Het kiezen voor de beste Marketing Automation oplossing word erg lastig gemaakt door het grote aanbod op de Nederlandse markt. Welke oplossing de beste is, hangt volledig af van de wensen die je hebt op het gebied van automatiseren, je budget en niet te vergeten de software die momenteel gebruikt word.
Benieuwd hoe ik je kunnen ondersteunen in het maken van de juiste keuze? Ik gebruik mijn expertise samen met een gestructureerde aanpak om uit alle aanbieders een selectie te maken van de beste Marketing Automation tools. In een uitgebreid rapport bekijk ik jou unieke situatie en evalueren welke tool hier het beste bij past. Klinkt dit interessant? Klik dan hier voor meer informatie >>
CRM en E-mailmarketing (automation) software voor elk bedrijf. Dat is mijn visie, daarom hebben ik advies voor elk budget.
KVK nummer: 72358483
BTW nummer: NL001349981B76
© 2020-2021 CRM Ontzorgt
BEDRIJFS INFORMATIE