Efficiëntere Marketing & Sales

Maak een afspraakMijn verhaal

Hoe maak ik mijn Marketing & Sales efficiënter?

Hoe maak ik mijn Marketing & Sales efficiënter?

De wonderen van software

Door de juiste software te gebruiken kun je processen een stuk efficiënter maken. In het geval van Sales & Marketing brengt een CRM-systeem gekoppeld met E-mailmarketing Automation software velen voordelen met zicht mee.

De voordelen van de software

  • Geautomatiseerde email marketing is dé manier van tijd efficiënte lead generatie
  • Een combinatie van CRM en E-mailmarketing software zorgt een zeer meest persoonlijke klant ervaring
  • Bouw op een automatische manier een lange termijn relatie op met je klanten en contacten 

Efficientie & Marketing

Dat CRM-software belangrijk is voor een efficiënt sales proces is over het algemeen wel bekend. Maar de rol in het marketing proces is een stuk grotere rol dan veel mensen verwachten.

Door een CRM-systeem direct vanaf de marketing fase in te zetten kan de klantervaring een stuk persoonlijker en relevanter gemaakt worden. Leest een contact bijvoorbeeld veel artikelen over een specifiek onderwerp? Dan is de kans groot dat hij hier graag meer over wil weten. Een CRM-systeem herkend dit en kan in combinatie met E-mailmarketing Automation software dit contact hier verder over informeren.

Op deze manier is je communicatie heel relevant. En misschien nog wel belangrijker, je verzameld op deze manier vanaf het begin waardevolle informatie die later in het sales proces gebruikt kan worden om relevante producten of diensten aan te bieden waar de klant echt behoefte aan heeft.

Efficientie & Sales

Hoe een CRM-systeem gedurende het marketing proces gebruikt word om communicatie persoonlijk en relevant te maken is de grootste rol tijdens het sales proces efficiëntie.

De meeste CRM-systemen hebben namelijk de mogelijkheid om routinematige handelingen te automatiseren.  Zo kun je o.a. volledig automatisch Marketing Qualified Leads doorzetten naar de sales afdeling inclusief alle taken die vanaf dat moment opgepakt moeten worden.

Dit automatiseren van processen in combinatie met alle klantdata die vanaf het eerste contact verzameld word helpt marketing en sales afdelingen nauw met elkaar samen te werken. Wat vroeger vaak nogal eens een probleem was. Met CRM-software worden contacten in de marketing fase klaargestoomd voor het sales proces dat erna volgt. Met als resultaat dat je sales resultaten aanzienlijk verbeterd worden.

Efficientie & Sales

Hoe een CRM-systeem gedurende het marketing proces gebruikt word om communicatie persoonlijk en relevant te maken is de grootste rol tijdens het sales proces efficiëntie.

De meeste CRM-systemen hebben namelijk de mogelijkheid om routinematige handelingen te automatiseren.  Zo kun je o.a. volledig automatisch Marketing Qualified Leads doorzetten naar de sales afdeling inclusief alle taken die vanaf dat moment opgepakt moeten worden.

Dit automatiseren van processen in combinatie met alle klantdata die vanaf het eerste contact verzameld word helpt marketing en sales afdelingen nauw met elkaar samen te werken. Wat vroeger vaak nogal eens een probleem was. Met CRM-software worden contacten in de marketing fase klaargestoomd voor het sales proces dat erna volgt. Met als resultaat dat je sales resultaten aanzienlijk verbeterd worden.

De voordelen voor je bedrijf

Door zowel CRM- als E-mailmarketing Automation software te combineren versterk je je marketing werkzaamheden enorm. Met alle persoonsinformatie uit je CRM-systeem spreek je contacten als persoon aan. En omdat het beeld van wie je klant is met elke interactie duidelijker word, kun jij ook steeds relevanter worden voor elke kant.

Naast het persoonlijke aspect wat heel belangrijk is naar je klanten toe. Helpt de automatisering functionaliteit met het efficiënter maken van zowel marketing als sales processen. Zo word lead generatie vanaf de website een volledig automatisch proces en kunnen sales taken automatisch ingepland worden.

En ook het sales proces, of dit nu persoonlijk gebeurt of direct via een website. Doordat elk contact met je klant geregistreerd word weet je precies waar in de sales funnel de klant zicht bevind. Maar ook welke producten interessant zijn en wanneer deze het beste aangeboden kunnen worden.

Je leest het wanneer je wilt doorgroeien met je bedrijf zijn CRM- en E-mailmarketing Automation software een must.

Zeker van je zaak

Efficiënter werken begint met de juiste software voor de unieke situatie van je bedrijf.  Mijn advies maakt deze beslissing een stuk makkelijker. 

Contact info

Telefoon

06 - 145 351 32

Email

arnout@crmontzorgt.nl

Address

Melkhof, Delft, 2613KA

CRM en E-mailmarketing (automation) software voor elk bedrijf. Dat is mijn visie, daarom hebben ik advies voor elk budget.