Het is altijd de vraag wanneer je met een bedrijf zaken gaat doen wie daar achter zit. Bij multinationals kan dat wat zeggen over de visie en werkwijze van je nieuwe partner. Maar in het MKB is dit, door de kortere lijnen van nog groter belang. In dit artikel kom je er achter wie er precies achter CRM Ontzorgt zit.
Vanuit de schoolbanken
CRM Ontzorgt is opgericht door mijzelf, Arnout Reitsma. Na een succesvolle carrière gevuld met interessant experimenteel werk bij bedrijven als Corbion en DSM heb ik de overstap gemaakt naar een meer technische uitdaging. Deze technische uitdaging kreeg vorm bij Johnson & Johnson waar ik verantwoordelijkheid droeg voor het testen en introduceren van nieuwe apparatuur en software voor farmaceutische productie faciliteiten.
Maar hoe uitdagend en interessant het ook was er miste iets. Ik besloot daarom mijn contract op te zeggen om iets te gaan doen waar ik meer voldoening uit kon halen. MAAR WAT!?
Om hier achter te komen besloot ik een maand voor mezelf uit te trekken. En gedurende periodes van zelfreflectie die regelmatige onderbroken werden door de frustratie waarom ik er nou niet achter kwam wat ik wilde doen. Werd het me plotseling duidelijk, VRIJHEID!! En met deze kernwaarde ben ik mijn ondernemers avontuur begonnen.
Mijn eerste zet als ondernemer
Maar vrijheid is natuurlijk nog geen bedrijf. Maar het gaf me wel de richting waarmee ik met mijn bedrijf op wilde gaan. En om dit te realiseren ben ik op mijn 31ste stage gaan lopen bij een markering bureau. Ja je leest het goed, ik ben een onbetaalde stage gaan doen om er achter te komen wat ik nou precies in de marketing wilde gaan doen.
Toen werd ik een 31 jarige stagiaire
En hier kwam ik al heel snel achter. Mij eerste opdracht was de zoektocht naar nieuwe e-mailmarketing software. De huidige software bleek na enige tijd toch niet te voldoen en was bovendien erg duur. Prima, ik ben analytisch aangelegd, heb in mijn tijd in de wetenschap menig artikel moeten lezen en vergelijkingsrapport moeten schrijven. Het was een opdracht die precies in mijn straatje paste.
Na het succes van deze eerste softwareanalyse volgde er al snel een volgende, deze keer voor een betalende kant van het marketingbureau. En een idee voor mijn eigen bedrijf begon zich langzaam in mijn hoofd te vormen.
Van starten naar succes
Nu ruim ander half jaar later heb ik een succesvol bedrijf en geef advies welke bedrijfssoftware het beste bij de specifieke situatie van mijn klanten past. Maar dan hoor ik je denken, waar in dit verhaal komt de vrijheid naar voren die zo belangrijk was? Ik kan nu overal werken waar ik maar wil, met mijn laptop in de hand kan ik gaan en staan waar ik wil.
Vrijheid voor mezelf en voor mijn klanten creëren
Maar wat de cirkel rond maakt, is het feit dat ik ook voor mijn klanten vrijheid creëer. Als eerste door ze de vrijheid te geven de juiste software keuze te maken met alle voor en tegens netjes op een rijtje. Maar nog meer, omdat de software waar ik over adviseer ondernemers vrijheid geeft door marketing en sales processen te automatiseren en te stroomlijnen.
Ik kijk dan ook met trots terug op een zeer goede start van mijn bedrijf met al een aantal zeer tevreden klanten. En ik hoop dat ik in de toekomst nog veel meer ondernemers kan helpen hun vrijheid terug te winnen.