CRM software advies

Maak een afspraakMijn verhaal

Waarom CRM software advies?

Waarom CRM software advies?

De wonderen van CRM software

Door de juiste CRM software te gebruiken kun je op een efficiënte en tijd besparende manier alle klantencontact bijhouden. Van het eerste contact tot het binnenhalen van het contract en alles wat daarna volgt is op één plek terug te vinden.

De voordelen van CRM software

  • Alle klantencommunicatie op een plek verzameld
  • Een verhoogde klanttevredenheid omdat je precies weet waar je klanten in het verkoop proces zijn
  • Vlekkeloze klantenservice omdat je klanten zich echt gehoord voelen
  • Efficiëntere marketing & sales door het gebruik van een gestroomlijnd proces
  • Bespaar tijd en verhoog het aantal succesvolle conversies

CRM software advies

Software advies kun je niet geven voordat je weet wie er met de software gaat werken, en dat is al helemaal het geval bij CRM software.

Voordat ik dan ook maar denk aan het uitbrengen van CRM software advies wil ik eerst weten wat voor bedrijf je als ondernemer hebt. In welke branche ben je actief? Werk je met producten of diensten? Is er urenregistratie nodig? Of zoek je de verbinding tussen sales en marketing? 

Al deze vragen geven mij als software adviseur een beeld welke CRM software pakketten meegenomen moeten worden in het software advies. Maar zelfs dan ben ik er nog niet. Want de huidige software pakketten moeten wel kunnen communiceren. Er moet natuurlijk rekening gehouden worden met functionaliteit wensen van nu en de toekomst. En natuurlijk de kosten, ook deze moeten aan bepaalde wensen voldoen.

Na al deze informatie verzameld te hebben is er nog ruimte om specifieke onderdelen in het rapport op te laten nemen die belangrijk zijn voor de software keuze. En pas dan ga ik aan de slag om een uitgebreid rapport op te stellen waar jij als ondernemer een weloverwogen keuzen voor de juiste software kan maken.

CRM software advies rapport

Na de eerste fase, het verzamelen van informatie over de unieke situatie van jouw bedrijf, ga ik aan de slag alle informatie een plekje te geven.

Ik ga na welke CRM software pakketten aan de gestelde eisen voldoen. Uiteraard rekening houdend met de wensen die in de toekomst gaan komen. In deze fase komen vaak een aardig aantal kanshebber naar voren, dus om keuzestress te voorkomen word dit aantal teruggebracht naar de 3 beste keuzen. Uiteraard is er ruimte om een verzoek te doen specifieke software mee te nemen in de top 3.

Als het aantal is teruggebracht naar de 3 beste keuzen is het aan mij om te verantwoorden waarom deze softwareaanbieders in de top 3 thuishoren. Dit gebeurt door specifieke onderdelen tegen elkaar te scoren zodat onder aan de streep duidelijk word welke software het beste past. En uiteraard gaan deze scoren gepaard met duidelijke uitleg hoe er tot deze scoren gekomen is.

Het rapport word afgesloten met een duidelijke conclusie welke software het beste past en waarom.

CRM software advies rapport

Na de eerste fase, het verzamelen van informatie over de unieke situatie van jouw bedrijf, ga ik aan de slag alle informatie een plekje te geven.

Ik ga na welke CRM software pakketten aan de gestelde eisen voldoen. Uiteraard rekening houdend met de wensen die in de toekomst gaan komen. In deze fase komen vaak een aardig aantal kanshebber naar voren, dus om keuzestress te voorkomen word dit aantal teruggebracht naar de 3 beste keuzen. Uiteraard is er ruimte om een verzoek te doen specifieke software mee te nemen in de top 3.

Als het aantal is teruggebracht naar de 3 beste keuzen is het aan mij om te verantwoorden waarom deze softwareaanbieders in de top 3 thuishoren. Dit gebeurt door specifieke onderdelen tegen elkaar te scoren zodat onder aan de streep duidelijk word welke software het beste past. En uiteraard gaan deze scoren gepaard met duidelijke uitleg hoe er tot deze scoren gekomen is.

Het rapport word afgesloten met een duidelijke conclusie welke software het beste past en waarom.

Opvolging: software keuze en installatie

Wanneer je dan eindelijk het rapport in handen krijgt hoort daar uiteraard uitleg bij, en ik zal dan de resultaten ook presenteren zodat er voldoende ruimte is voor het stellen van aanvullende vragen.

Dan is het aan jou om met het advies de juiste keuze te maken, en dat is zo makkelijk als 1+1=2. Met het rapport in de hand heb je namelijk alle plussen en minnen op een rijtje staan, en kun je zeker zijn van de keuze die je maakt.

Omdat CRM Ontzorgt niet zomaar een software advies bureau is gaan we nog een stap verder. Nadat de keuze is gemaakt lever ik een visie & roadmap aan. De visie maakt duidelijk wat er allemaal met de software kan, en de roadmap is een routekaart om de visie waar te maken.

En ook bij de volgende stap, het installeren, kan ik je ondersteunen. Dit kun je natuurlijk zelf doen, maar ik heb ook een heel sterk netwerk van specialisten om me heen verzameld. Elk van deze partners is gespecialiseerd in één type software en levert de software als op een presenteerblaadje op.

Zeker van je zaak

Efficiënter werken begint met de juiste CRM software voor de unieke situatie van je bedrijf.  Mijn CRM software advies maakt deze beslissing een stuk makkelijker.

Contact info

Telefoon

06 - 145 351 32

Email

arnout@crmontzorgt.nl

Address

Melkhof, Delft, 2613KA

CRM en E-mailmarketing (automation) software voor elk bedrijf. Dat is mijn visie, daarom hebben ik advies voor elk budget.